%35
MOLLA SADRA KÜLLİYATI 4 CİLT TAKIM Molla Sadra

MOLLA SADRA KÜLLİYATI 4 CİLT TAKIM

Liste Fiyatı : 95,00TL
İndirimli Fiyat : 61,75TL
Kazancınız : 33,25TL
Taksitli fiyat : 12 x 6,33TL
Havale/EFT ile : 58,66TL
%35
Temin süresi 1 gündür.
605605506056
362514
MOLLA SADRA KÜLLİYATI 4 CİLT TAKIM
MOLLA SADRA KÜLLİYATI 4 CİLT TAKIM
Önsöz Yayıncılık
61.75

ARİFLERİN İKSİRİ

Asıl adı Sadreddin Şîrâzî olan, ilim ehli ve öğrencileri arasında ise Sadrü’l-Müteellihin olarak tanınan Molla Sadrâ; Kur’an ve sünnet ışığında, Şeyhlerin Reisi İbn Sînâ, ilâhî filozofların önderi Sühreverdî ve Şeyh-i Ekber İbn Arabî peşinde yol alıp üstün bir “sentez” gerçekleştirmiştir. O, Toshihiko Izutsu’nun da dediği gibi “Kelimenin tam manasıyla İslâm felsefesine yeniden hayat veren bir kişiydi. Zira o, seleflerinin geliştirdiği tüm önemli kişileri özümsemiş ve bunları kendi orijinal felsefî dehasıyla büyük bir ilâhî hikmet sistemi haline getirerek istikbaldeki mükemmel sınırsız gelişmelere kapı aralamıştır.” Molla Sadrâ, kendisinden önce İslam felsefesine hâkim olan iki felsefe türünü, yani el-Hikmetü’l-Meşşâîyye ve el-Hikmetü’l-İşrâkîyye’yi “sentezleyerek”, el-Hikmetü’l-Müteâliye adını verdiği yepyeni ve orijinal bir hikmet türü kurmayı başardı. Fakat bu sentez, sadece “telif etme” ve onları uzlaştırma suretiyle değil, İslam tarihinde ilk kez onun hem teklif ettiği hem de açıkladığı felsefî bir ilkeye dayanarak gerçekleştirilmiştir.
Molla Sadrâ bereketli ömrü boyunca; dinî ilimler, metafizik, hikmet, irfan, felsefe, mantık ve kelâmla ilgili birçok eser kaleme almıştır. Âriflerin İksiri adlı elinizdeki kitabı ise onun, irfan alanında kaleme aldığı önemli bir eserdir. Sadrâ, bu kitabı dört bölüme ayırdığını söyleyerek, bölümler hakkında şu bilgilendirmeği yapar: Birincisi, ilimlerin sayımı ve kısımları; ikincisi, marifet ve hikmetin yeri ki, o, insanî hüviyettir; üçüncüsü, “ilimlerin faili”nin bilgisi ve marifetleri bolca bağışlayan ki, o, bütün şeylerin mebde-i evvelidir (ilk mebde); dördüncüsü aslî gayelerin marifetidir ki, o “en uzak gaye”dir.

KALBİN UYANIŞI

Elinizdeki eser Sadrâ’nın irfanî kitaplarından biridir. Ancak bu kitabı sıradan bir tasavvuf kitabı olmaktan öte türünün seçkin, farklı ve değerli bir ferdi kılan şey; tam bir tasavvuf metafiziği inşa etme yönünde bir özelliğe sahip olmasıdır. Belki bu yönden eser, Sadreddin Konevî’nin eserleri ile mukayese edilebilir. Zaten eser Konevî çizgisinde inşa edilmiş olduğundan Konevî’ye ait uzun alıntılar ihtiva etmektedir.  
Kitabın iki esas meselesi vardır: birincisi varlık, ikincisi ise birlik/tevhid. Ayrıca Sadrâ, tevhid meselesine İşrâkî açıdan da bakmıştır. Bu anlamda kitap tam bir monoteist felsefî anlayış üzere yazılmıştır, denebilir.

ARŞ'A AİT HİKMETLER

Molla Sadrâ’nın diğer İslam filozoflarında olmadığı kadar Kur’an, sünnet ve velâyete vurgu yaptığını görmekteyiz. Sadrâ, çevirisini sunduğumuz bu kitapta dile getirdiği düşüncelerin hemen hepsini, nübüvvet ve velâyet kandilinden alınmış bir meşale olarak tanıtmıştır. Onun bu tavrı, bir açıdan İslam felsefesinin ulaştığı orijinalliğin bir göstergesidir. Sadrâ, iyi bir yorumcu olması yanında yeni bir sistem kurmayı başarması açısından felsefeyi İslam’ın öz değeri olarak kabul etmekte hiçbir sakınca duymamaktadır. Hatta onun esas başarılarından birisi, Gazzâlî’nin filozoflara yönelttiği eleştirileri -daha önce az görülür biçimde- uzlaşmacı bir tutumla filozoflar lehine sonuçlandırmasıdır. Bu kitapta da ortaya konulanlara nazar edilince filozoflar ile İslamî inançlar arasında var olduğu iddia edilen çatışmaların gerçek olmadığı anlaşılmaktadır. Bu açıdan Sadrâ, Tanrı’nın cüzîleri bilip bilmediğine dair problemi çözerken Tanrı bilgisinin huzûrî bir bilgi olduğunu söyler. Varlığın birliği esasınca onun huzûrî olarak her şeyi bilmesi gerekir. Âlemin hudûsu konusunda daha çok mesai harcayan Sadrâ, âlemi hâdis bir varlık kabul etmekle beraber İhvân-ı Safâ’da görüldüğü üzere sudûr ile hudûs teorisini birleştirmeye çalışır. Yazdıklarından anlaşılacağı üzere ibdâ‘/sudûr ile hudûs birbirinin alternatifi değil tamamlayıcısıdır. Ahiretteki diriliş ise bir tür cismânî diriliştir. Bu kitabın konusu bunlar olmamakla beraber Sadrâ bu gibi problemlere kısa ve özlü referanslarda bulunmuştur.

CAHİLİYE PUTLARINI KIRMAK

On yedinci yüzyılda İslâm coğrafyasının en önemli merkezlerinden birinde Müslüman entelektüeller ve ilim talipleri için Molla Sadrâ tarafından yazılmış bu kitap, bugünümüzün entelektüelleri ve öğrencilerine dehitap etmektedir. Molla Sadrâ, bu kitabında hakikat, doğruluk, bilgelik ve sahih inanç gibi insanı insan kılan değerlere ulaşmak için yıkılması gereken putların neler olduğundan bahsetmektedir. Yazara göre cahiliye putlarının en tehlikelileri cahillik, akılsızlık, dünyevileşme, ilmi hor görme, taklit, atalara tapınma, fesat, sahte dindarlık ve riyakârlıktır. Kitabın yazılış amacı, nazarî ve pratik yetkinliğe ulaşmak için gerekli bazı teorik ve pratik bilgileri okuyucuya sunmaktır. Bu durum, yazarı bazı kritik  eleştirilerde bulunmayazorlamıştır. Bu eleştirilerin büyük kısmı zamanın mutasavvıflarına yöneltilmiş olsa da bütün entelektüel çevreler bu eleştirilerden payını almıştır.  Buna rağmen yazar kitabı yazış amacının birilerini kınamak veya bazılarına saldırmak olmadığını açıkça dile getirmiştir. Tam aksine yazar, insanlardan ehil olanları hak yoluna, ilim ve irfana tembih edip yönlendirmeyi amaç olarak belirlemiştir.Yazar, ahiret yolunu tutanla dünya kazancını hedefleyenin ayırt olunması için bazı ölçütler zikretmekte, cehalet ve dünya sevgini karalayıp ilim ve ahireti istemeyi överek ilim meraklısını teşvik etmektedir. Bu kitap, bir öz eleştiri kitabı olması, zamanın rağbet duyulan batıl değerlerine saldırması ve cahiliyenin putlarını yıkmayı hedeflemesi yönünden az bulunur cinsten bir kitaptır. Bu kitabın özellikle gençlere ve ilim âşıklarına okutulması tavsiye edilebilir.

  • Açıklama
    • ARİFLERİN İKSİRİ

      Asıl adı Sadreddin Şîrâzî olan, ilim ehli ve öğrencileri arasında ise Sadrü’l-Müteellihin olarak tanınan Molla Sadrâ; Kur’an ve sünnet ışığında, Şeyhlerin Reisi İbn Sînâ, ilâhî filozofların önderi Sühreverdî ve Şeyh-i Ekber İbn Arabî peşinde yol alıp üstün bir “sentez” gerçekleştirmiştir. O, Toshihiko Izutsu’nun da dediği gibi “Kelimenin tam manasıyla İslâm felsefesine yeniden hayat veren bir kişiydi. Zira o, seleflerinin geliştirdiği tüm önemli kişileri özümsemiş ve bunları kendi orijinal felsefî dehasıyla büyük bir ilâhî hikmet sistemi haline getirerek istikbaldeki mükemmel sınırsız gelişmelere kapı aralamıştır.” Molla Sadrâ, kendisinden önce İslam felsefesine hâkim olan iki felsefe türünü, yani el-Hikmetü’l-Meşşâîyye ve el-Hikmetü’l-İşrâkîyye’yi “sentezleyerek”, el-Hikmetü’l-Müteâliye adını verdiği yepyeni ve orijinal bir hikmet türü kurmayı başardı. Fakat bu sentez, sadece “telif etme” ve onları uzlaştırma suretiyle değil, İslam tarihinde ilk kez onun hem teklif ettiği hem de açıkladığı felsefî bir ilkeye dayanarak gerçekleştirilmiştir.
      Molla Sadrâ bereketli ömrü boyunca; dinî ilimler, metafizik, hikmet, irfan, felsefe, mantık ve kelâmla ilgili birçok eser kaleme almıştır. Âriflerin İksiri adlı elinizdeki kitabı ise onun, irfan alanında kaleme aldığı önemli bir eserdir. Sadrâ, bu kitabı dört bölüme ayırdığını söyleyerek, bölümler hakkında şu bilgilendirmeği yapar: Birincisi, ilimlerin sayımı ve kısımları; ikincisi, marifet ve hikmetin yeri ki, o, insanî hüviyettir; üçüncüsü, “ilimlerin faili”nin bilgisi ve marifetleri bolca bağışlayan ki, o, bütün şeylerin mebde-i evvelidir (ilk mebde); dördüncüsü aslî gayelerin marifetidir ki, o “en uzak gaye”dir.

      KALBİN UYANIŞI

      Elinizdeki eser Sadrâ’nın irfanî kitaplarından biridir. Ancak bu kitabı sıradan bir tasavvuf kitabı olmaktan öte türünün seçkin, farklı ve değerli bir ferdi kılan şey; tam bir tasavvuf metafiziği inşa etme yönünde bir özelliğe sahip olmasıdır. Belki bu yönden eser, Sadreddin Konevî’nin eserleri ile mukayese edilebilir. Zaten eser Konevî çizgisinde inşa edilmiş olduğundan Konevî’ye ait uzun alıntılar ihtiva etmektedir.  
      Kitabın iki esas meselesi vardır: birincisi varlık, ikincisi ise birlik/tevhid. Ayrıca Sadrâ, tevhid meselesine İşrâkî açıdan da bakmıştır. Bu anlamda kitap tam bir monoteist felsefî anlayış üzere yazılmıştır, denebilir.

      ARŞ'A AİT HİKMETLER

      Molla Sadrâ’nın diğer İslam filozoflarında olmadığı kadar Kur’an, sünnet ve velâyete vurgu yaptığını görmekteyiz. Sadrâ, çevirisini sunduğumuz bu kitapta dile getirdiği düşüncelerin hemen hepsini, nübüvvet ve velâyet kandilinden alınmış bir meşale olarak tanıtmıştır. Onun bu tavrı, bir açıdan İslam felsefesinin ulaştığı orijinalliğin bir göstergesidir. Sadrâ, iyi bir yorumcu olması yanında yeni bir sistem kurmayı başarması açısından felsefeyi İslam’ın öz değeri olarak kabul etmekte hiçbir sakınca duymamaktadır. Hatta onun esas başarılarından birisi, Gazzâlî’nin filozoflara yönelttiği eleştirileri -daha önce az görülür biçimde- uzlaşmacı bir tutumla filozoflar lehine sonuçlandırmasıdır. Bu kitapta da ortaya konulanlara nazar edilince filozoflar ile İslamî inançlar arasında var olduğu iddia edilen çatışmaların gerçek olmadığı anlaşılmaktadır. Bu açıdan Sadrâ, Tanrı’nın cüzîleri bilip bilmediğine dair problemi çözerken Tanrı bilgisinin huzûrî bir bilgi olduğunu söyler. Varlığın birliği esasınca onun huzûrî olarak her şeyi bilmesi gerekir. Âlemin hudûsu konusunda daha çok mesai harcayan Sadrâ, âlemi hâdis bir varlık kabul etmekle beraber İhvân-ı Safâ’da görüldüğü üzere sudûr ile hudûs teorisini birleştirmeye çalışır. Yazdıklarından anlaşılacağı üzere ibdâ‘/sudûr ile hudûs birbirinin alternatifi değil tamamlayıcısıdır. Ahiretteki diriliş ise bir tür cismânî diriliştir. Bu kitabın konusu bunlar olmamakla beraber Sadrâ bu gibi problemlere kısa ve özlü referanslarda bulunmuştur.

      CAHİLİYE PUTLARINI KIRMAK

      On yedinci yüzyılda İslâm coğrafyasının en önemli merkezlerinden birinde Müslüman entelektüeller ve ilim talipleri için Molla Sadrâ tarafından yazılmış bu kitap, bugünümüzün entelektüelleri ve öğrencilerine dehitap etmektedir. Molla Sadrâ, bu kitabında hakikat, doğruluk, bilgelik ve sahih inanç gibi insanı insan kılan değerlere ulaşmak için yıkılması gereken putların neler olduğundan bahsetmektedir. Yazara göre cahiliye putlarının en tehlikelileri cahillik, akılsızlık, dünyevileşme, ilmi hor görme, taklit, atalara tapınma, fesat, sahte dindarlık ve riyakârlıktır. Kitabın yazılış amacı, nazarî ve pratik yetkinliğe ulaşmak için gerekli bazı teorik ve pratik bilgileri okuyucuya sunmaktır. Bu durum, yazarı bazı kritik  eleştirilerde bulunmayazorlamıştır. Bu eleştirilerin büyük kısmı zamanın mutasavvıflarına yöneltilmiş olsa da bütün entelektüel çevreler bu eleştirilerden payını almıştır.  Buna rağmen yazar kitabı yazış amacının birilerini kınamak veya bazılarına saldırmak olmadığını açıkça dile getirmiştir. Tam aksine yazar, insanlardan ehil olanları hak yoluna, ilim ve irfana tembih edip yönlendirmeyi amaç olarak belirlemiştir.Yazar, ahiret yolunu tutanla dünya kazancını hedefleyenin ayırt olunması için bazı ölçütler zikretmekte, cehalet ve dünya sevgini karalayıp ilim ve ahireti istemeyi överek ilim meraklısını teşvik etmektedir. Bu kitap, bir öz eleştiri kitabı olması, zamanın rağbet duyulan batıl değerlerine saldırması ve cahiliyenin putlarını yıkmayı hedeflemesi yönünden az bulunur cinsten bir kitaptır. Bu kitabın özellikle gençlere ve ilim âşıklarına okutulması tavsiye edilebilir.

      Stok Kodu
      :
      605605506056
      Boyut
      :
      12,00x19,50
      Sayfa Sayısı
      :
      736
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      2
      Basım Tarihi
      :
      2019-2020-2021
      Çeviren
      :
      Fevzi Yiğit
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      kitap kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
      CardFinans
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
      Bonus
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
      Paraf
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
      Maximum
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
      World
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      61,75   
      61,75   
      2
      32,75   
      65,49   
      3
      22,15   
      66,44   
      6
      11,47   
      68,83   
      9
      8,03   
      72,25   
      12
      6,33   
      75,95   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat