Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%35
İbn Arabi Metafiziğinde İnsan %35 indirimli Fevzi Yiğit

İbn Arabi Metafiziğinde İnsan

Liste Fiyatı : 23,00TL
İndirimli Fiyat : 14,95TL
Kazancınız : 8,05TL
Taksitli fiyat : 12 x 1,53TL
Havale/EFT ile : 14,20TL
%35
Temin süresi 1 gündür.
İbn Arabi Metafiziğinde İnsan
İbn Arabi Metafiziğinde İnsan
Önsöz Yayıncılık
14.95

Bu kitapta varlık felsefecisi diyebileceğimiz ârif-i billah Şeyhü’l-Ekber Muhyiddin İbn Arabî’nin insan görüşü ontolojik olarak ele alınmış, onun bütün düşünce dünyasına dair genel bir bakış geliştirilmeye çalışılmıştır. İnsan konusu felsefe tarihinde genelde doğa felsefesi içerisinde ele alınır. İnsan, konuşan bir hayvandır. Dolayısıyla doğanın en üstün varlığı, nefs sahibi olan insandır. 
İbn Arabî, insana daha çok metafizik penceresinden bakar. Metafizik açıdan insan, Allah’ın yeryüzündeki halifesidir. Varlık felsefesi açısından insan, varlığın küllî tecellisidir. İnsan elbette ki, mümkün bir varlıktır. İnsan varlık mahiyet ayrımında bütün mahiyeti ifade eder. İnsanın Tanrı olmadığı gün gibi açıktır. Ama Zorunlu Varlık’tan dolayı bir zaruretle varlık bulan insan, İbn Arabî metafiziğinde feyz-i akdes tecellisinin diğer adıdır. Feyz-i Akdes, Mutlak varlığın kendisini kendisine açması sonucu İlk Akıl’ın belirmesini ifade eder. Hz. Muhammed (saa) metafizik açıdan insan ve evrenin yeter sebebi, ilkesi, bütünü ve merkezidir.  İnsan büyük kâinat iken, kâinat ise küçük insandır. Bir başka cihetten ise tersidir.  İnsan, varlık mertebelerinin bütününü cem eder ve bu nedenle Allah’ın yeryüzündeki vekilidir.
Elbette ki, bu insan sıradan, bayağı, bireysel ve hayvanî insan değildir. Bu insan kâmil insandır. ‘Zamanın İmamı’dır. Bu insan, Mehdi (as)’dır. İbn Arabî’ye göre; Hz. Peygamber (saa)’den sonra kıyamete kadar Ehl-i Beyt’inden ‘on iki kişi’ bu makamı temsil edecektir. Ona göre; Ehl-i Beyt-i sevmeden Hz. Peygamber’i sevdiğini iddia etmek yalan bir sözdür.

  • Açıklama
    • Bu kitapta varlık felsefecisi diyebileceğimiz ârif-i billah Şeyhü’l-Ekber Muhyiddin İbn Arabî’nin insan görüşü ontolojik olarak ele alınmış, onun bütün düşünce dünyasına dair genel bir bakış geliştirilmeye çalışılmıştır. İnsan konusu felsefe tarihinde genelde doğa felsefesi içerisinde ele alınır. İnsan, konuşan bir hayvandır. Dolayısıyla doğanın en üstün varlığı, nefs sahibi olan insandır. 
      İbn Arabî, insana daha çok metafizik penceresinden bakar. Metafizik açıdan insan, Allah’ın yeryüzündeki halifesidir. Varlık felsefesi açısından insan, varlığın küllî tecellisidir. İnsan elbette ki, mümkün bir varlıktır. İnsan varlık mahiyet ayrımında bütün mahiyeti ifade eder. İnsanın Tanrı olmadığı gün gibi açıktır. Ama Zorunlu Varlık’tan dolayı bir zaruretle varlık bulan insan, İbn Arabî metafiziğinde feyz-i akdes tecellisinin diğer adıdır. Feyz-i Akdes, Mutlak varlığın kendisini kendisine açması sonucu İlk Akıl’ın belirmesini ifade eder. Hz. Muhammed (saa) metafizik açıdan insan ve evrenin yeter sebebi, ilkesi, bütünü ve merkezidir.  İnsan büyük kâinat iken, kâinat ise küçük insandır. Bir başka cihetten ise tersidir.  İnsan, varlık mertebelerinin bütününü cem eder ve bu nedenle Allah’ın yeryüzündeki vekilidir.
      Elbette ki, bu insan sıradan, bayağı, bireysel ve hayvanî insan değildir. Bu insan kâmil insandır. ‘Zamanın İmamı’dır. Bu insan, Mehdi (as)’dır. İbn Arabî’ye göre; Hz. Peygamber (saa)’den sonra kıyamete kadar Ehl-i Beyt’inden ‘on iki kişi’ bu makamı temsil edecektir. Ona göre; Ehl-i Beyt-i sevmeden Hz. Peygamber’i sevdiğini iddia etmek yalan bir sözdür.

      Stok Kodu
      :
      6055030407
      Boyut
      :
      12,00x19,50
      Sayfa Sayısı
      :
      304
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2016
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      İthal Kağıt
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
      CardFinans
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
      Bonus
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
      Paraf
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
      Maximum
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
      World
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      14,95   
      14,95   
      2
      7,93   
      15,86   
      3
      5,36   
      16,09   
      6
      2,78   
      16,66   
      9
      1,94   
      17,49   
      12
      1,53   
      18,39   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat