%35
GADİR-İ HUM SETİ 3 KİTAP TOPLAM 5 CİLT Seyyid Kemal Haydari

GADİR-İ HUM SETİ 3 KİTAP TOPLAM 5 CİLT

Liste Fiyatı : 220,00TL
İndirimli Fiyat : 143,00TL
Kazancınız : 77,00TL
Taksitli fiyat : 12 x 14,66TL
Havale/EFT ile : 135,85TL
%35
Temin süresi 1 gündür.
KARGO BEDAVA
9786255569
362572
GADİR-İ HUM SETİ  3 KİTAP TOPLAM 5 CİLT
GADİR-İ HUM SETİ 3 KİTAP TOPLAM 5 CİLT
Önsöz Yayıncılık
143.00

Resûl-i Kibriya Muhammed Mustafa’nın (s.a.a.) mübarek ömürleri boyunca serdettiği en önemli hadisi neydi?” diye sorulsa ve biz de bu sualin cevabında “Sekaleyn Hadisi” desek, abartmış olur muyuz? Zannımızca olmayız. Zira bu azim hadis muhtevası itibariyle Hz. Peygamber’in Allah’tan getirdiği Kur’an ve sünnette söz konusu edilmemeleri düşünülemeyecek olan tevhid, nübüvvet, adalet, mead, imamet, ahkâm ve ahlaka dair her şeyi içermesinin yanında, ümmetin kendisinden sonraki tüm serencâmına, kıyamete ve onun nihai merhalesi Kevser Havuzu’na dek ışık tutmaktadır.
Bu hadiste bahsi geçen konuların önemi, felsefe tarihinin “Ruh mu maddeden, madde mi ruhtan gelir?” şeklindeki ezeli sorusunun ehemmiyeti ile paralellik arz ediyor. Nasıl ki, bu soru herhangi bir felsefî problem sayılamazsa ve dünya görüşlerinin oluşumundaki başat rolü herkesin kabulü ise bu hadisin doğru anlaşılması da Ümmet-i Muhammed’in seçeceği yolu belirlemede hayatî bir işlev taşımaktadır. Öte yandan kitapta da görüleceği üzere Sekaleyn hadisinin içeriği ve senedi esas mevzusu çerçevesinde onlarca başka konuya da değinilmekte; ricâl, tarih, kelâm, siyaset vs. alanlarına geçişler yapılmakta, ufuk açıcı bilgiler verilmektedir. Kitap, bu yönüyle ansiklopedik bir özelliği de haizdir.
Hakikat kavgası, çoklarının zannının aksine masum ve saf bir teorik tartışma mevzusu olmamıştır tarih boyunca; tarih sahnesi farklı söylemlerin “güç istençlerinin” rol oynadığı savaşlar, politik ve entelektüel hegemonya mücadeleleri ile de şekillenmiştir. Hakikatin gizli kalmasının sebebi, apaçık olmayışı yüzünden anlaşılamaması değil, çoğunlukla anlaşılmak istenmemesi ve “örtülmesi”dir (küfr). Gasıp ve zalim iktidarların ve onlara göbekten bağlı hegemonik âlimlerinin bu örtmedeki rolünü görmemek için ise realiteye gözleri kapamak gerekmektedir. Bu anlamda göz yummak da iradî bir tavırdır, dolayısıyla sorumluluk doğurucudur ve Seyyid Nesimî’nin de dediği gibi “Cümle mahlûkun vebali ulema boynundadır.”
Ehl-i Beyt’in (a.s.) ve onlarla ilgili hakikatlerin başına gelenler de bu kuralın dışında değildir ve elinizdeki kitabın okunması, hakikat tâliplerine sonsuz bir dünyanın kapılarını açacaktır.

 

“İmam Ahmed dedi ki:  EbûSaîd el-Hudrî’den şöyle rivayet edilmiştir: Bizler Ensar’ın münafıklarını Ali’ye düşmanlıklarından tanırdık. Aynı rivayet Fazâilü’s-Sahâbe’nin bir başka yerinde (s. 792) geçer. Rivayet şöyledir: Cabir b. Abdullah’tan şöyle rivayet edilmiştir: Biz Ensar topluluğu münafıklarımızı ancak Ali’ye buğzetmelerinden tanırdık. Bu rivayet Câmiü’t-Tirmizî’de de geçer.”

 

“Ümmü Seleme’nin huzuruna vardım. Bana ‘Aranızda Hz. Resûlullah’a (s.a.a.) sövülmekte midir?’ diye sorunca ben ‘Allah’a sığınırız, Allah bütün kusurlardan münezzehtir! ’veya buna yakın birşey söyledim. Bunun üzerine Ümmü Seleme şöyle dedi: Resûlullah’ın (s.a.a.) şöyle buyurduğunu işittim: Kim Ali’ye (a.s.) söverse bana sövmüş olur.” (Ahmed b. Hanbel, Müsned)

 

“Bizler Arafat'ta İbn Abbas ile beraberdik. İbn Abbas ‘Ey Saîd, niçin insanların telbiye getirdiklerini duymuyorum?’ dedi. Ben de ‘Muâviye'den korktukları için!’dedim. Bunun üzerine İbn Abbas çadırından çıkarak ‘Lebbeyk Allahümme lebbeyk! Emret Allah'ım ermine hazırım! Diye telbiye getirmeye başladı. ‘Muâviye'nin burnu yerde sürtülse de!’ ve ‘Allah'ım onlara lanet et! Ali'ye (a.s.) kızgınlıkları yüzünden sünneti terkettiler!’ dedi.” (Beyhakî, Sünenü’l-Kübrâ)

 

“Uley b. Rebah; imam vesikadır. Tâbiûnun ileri gelenlerindendir. Ebû Abdurrahmân el-Mukri şöyle der: Ümeyyeoğulları adı Ali olanları öldürmekteydi. Bu durum Rebah’a ulaştırılınca oğlunun ismini değiştirerek ismi tasğir şeklinde ‘Uley’ yaptı. Evet, İmam Ali’ni dostu ve O’nun izinde yürüyenlerin öldürülmesinden değil, ismi Ali olanların öldürülmesinden bahsediyoruz! Bunu Zehebî söylüyor.

  • Açıklama
    • Resûl-i Kibriya Muhammed Mustafa’nın (s.a.a.) mübarek ömürleri boyunca serdettiği en önemli hadisi neydi?” diye sorulsa ve biz de bu sualin cevabında “Sekaleyn Hadisi” desek, abartmış olur muyuz? Zannımızca olmayız. Zira bu azim hadis muhtevası itibariyle Hz. Peygamber’in Allah’tan getirdiği Kur’an ve sünnette söz konusu edilmemeleri düşünülemeyecek olan tevhid, nübüvvet, adalet, mead, imamet, ahkâm ve ahlaka dair her şeyi içermesinin yanında, ümmetin kendisinden sonraki tüm serencâmına, kıyamete ve onun nihai merhalesi Kevser Havuzu’na dek ışık tutmaktadır.
      Bu hadiste bahsi geçen konuların önemi, felsefe tarihinin “Ruh mu maddeden, madde mi ruhtan gelir?” şeklindeki ezeli sorusunun ehemmiyeti ile paralellik arz ediyor. Nasıl ki, bu soru herhangi bir felsefî problem sayılamazsa ve dünya görüşlerinin oluşumundaki başat rolü herkesin kabulü ise bu hadisin doğru anlaşılması da Ümmet-i Muhammed’in seçeceği yolu belirlemede hayatî bir işlev taşımaktadır. Öte yandan kitapta da görüleceği üzere Sekaleyn hadisinin içeriği ve senedi esas mevzusu çerçevesinde onlarca başka konuya da değinilmekte; ricâl, tarih, kelâm, siyaset vs. alanlarına geçişler yapılmakta, ufuk açıcı bilgiler verilmektedir. Kitap, bu yönüyle ansiklopedik bir özelliği de haizdir.
      Hakikat kavgası, çoklarının zannının aksine masum ve saf bir teorik tartışma mevzusu olmamıştır tarih boyunca; tarih sahnesi farklı söylemlerin “güç istençlerinin” rol oynadığı savaşlar, politik ve entelektüel hegemonya mücadeleleri ile de şekillenmiştir. Hakikatin gizli kalmasının sebebi, apaçık olmayışı yüzünden anlaşılamaması değil, çoğunlukla anlaşılmak istenmemesi ve “örtülmesi”dir (küfr). Gasıp ve zalim iktidarların ve onlara göbekten bağlı hegemonik âlimlerinin bu örtmedeki rolünü görmemek için ise realiteye gözleri kapamak gerekmektedir. Bu anlamda göz yummak da iradî bir tavırdır, dolayısıyla sorumluluk doğurucudur ve Seyyid Nesimî’nin de dediği gibi “Cümle mahlûkun vebali ulema boynundadır.”
      Ehl-i Beyt’in (a.s.) ve onlarla ilgili hakikatlerin başına gelenler de bu kuralın dışında değildir ve elinizdeki kitabın okunması, hakikat tâliplerine sonsuz bir dünyanın kapılarını açacaktır.

       

      “İmam Ahmed dedi ki:  EbûSaîd el-Hudrî’den şöyle rivayet edilmiştir: Bizler Ensar’ın münafıklarını Ali’ye düşmanlıklarından tanırdık. Aynı rivayet Fazâilü’s-Sahâbe’nin bir başka yerinde (s. 792) geçer. Rivayet şöyledir: Cabir b. Abdullah’tan şöyle rivayet edilmiştir: Biz Ensar topluluğu münafıklarımızı ancak Ali’ye buğzetmelerinden tanırdık. Bu rivayet Câmiü’t-Tirmizî’de de geçer.”

       

      “Ümmü Seleme’nin huzuruna vardım. Bana ‘Aranızda Hz. Resûlullah’a (s.a.a.) sövülmekte midir?’ diye sorunca ben ‘Allah’a sığınırız, Allah bütün kusurlardan münezzehtir! ’veya buna yakın birşey söyledim. Bunun üzerine Ümmü Seleme şöyle dedi: Resûlullah’ın (s.a.a.) şöyle buyurduğunu işittim: Kim Ali’ye (a.s.) söverse bana sövmüş olur.” (Ahmed b. Hanbel, Müsned)

       

      “Bizler Arafat'ta İbn Abbas ile beraberdik. İbn Abbas ‘Ey Saîd, niçin insanların telbiye getirdiklerini duymuyorum?’ dedi. Ben de ‘Muâviye'den korktukları için!’dedim. Bunun üzerine İbn Abbas çadırından çıkarak ‘Lebbeyk Allahümme lebbeyk! Emret Allah'ım ermine hazırım! Diye telbiye getirmeye başladı. ‘Muâviye'nin burnu yerde sürtülse de!’ ve ‘Allah'ım onlara lanet et! Ali'ye (a.s.) kızgınlıkları yüzünden sünneti terkettiler!’ dedi.” (Beyhakî, Sünenü’l-Kübrâ)

       

      “Uley b. Rebah; imam vesikadır. Tâbiûnun ileri gelenlerindendir. Ebû Abdurrahmân el-Mukri şöyle der: Ümeyyeoğulları adı Ali olanları öldürmekteydi. Bu durum Rebah’a ulaştırılınca oğlunun ismini değiştirerek ismi tasğir şeklinde ‘Uley’ yaptı. Evet, İmam Ali’ni dostu ve O’nun izinde yürüyenlerin öldürülmesinden değil, ismi Ali olanların öldürülmesinden bahsediyoruz! Bunu Zehebî söylüyor.

      Stok Kodu
      :
      9786255569
      Boyut
      :
      13,50x21,00 cm-15,00
      Sayfa Sayısı
      :
      1500
      Basım Yeri
      :
      İSTANBUL
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2020-2021
      Çeviren
      :
      CEVHER CADUK
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak-Sıvama Cilt
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
      CardFinans
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
      Bonus
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
      Paraf
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
      Maximum
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
      World
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      143,00   
      143,00   
      2
      75,83   
      151,67   
      3
      51,29   
      153,87   
      6
      26,56   
      159,39   
      9
      18,59   
      167,32   
      12
      14,66   
      175,88   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat